RUBY IS VIERDE CHOCOLADE TYPE

Barry Callebaut, ‘s werelds toonaangevende producent van hoogwaardige chocolade- en cacaoproducten, heeft een compleet nieuwe chocolade op de markt gebracht. Na puur, melk en wit is er nu ook de ‘Ruby’ chocolade. De chocolade heeft een lichtrode kleur en een intense, bessenachtige smaak. Via een uniek proces is het Callebaut na vele jaren gelukt om de smaak en kleur van de boon volledig tot zijn recht te laten komen. Er is dus geen fruit, smaak- of kleurstof aan toegevoegd.

Ruby is deze week aan slechts twaalf ondernemers in Nederland verstrekt, om deze nieuwe chocolade te introduceren bij het publiek. In de Krimpenerwaard is alleen Chocolaterie-Patisserie De Berekuil hiervoor geselecteerd, enkele maanden later is het pas voor alle ondernemers beschikbaar.

Eigenaresse Marjan Schaper is in haar nopjes. ‘We zijn vereerd dat wij als één van de weinigen de Ruby chocolade als eerste mogen introduceren aan het Nederlandse publiek. Onze chocolatiers en patissiers  zijn inmiddels de mogelijkheden van dit nieuwe product aan het uitproberen en wij zijn zeer benieuwd hoe onze klanten het zullen ontvangen.  Het product is vanaf nu verkrijgbaar in onze winkel.‘

Ruby biedt een geheel nieuwe smaakbeleving, die niet bitter, melkachtig of zoet is, maar een spannende samensmelting is tussen bessen-fruitigheid en weelderige zachtheid.